Aanvullende Spelregels Deeltjes Dilemma - Level 4

De deeltjesversneller is extreem krachtig geworden, hierdoor kunnen er zelfs Top- en Bottom-quarks ontstaan! Soms ontstaat er ook een OMG-deeltje. Dit extreem energetisch deeltje zorgt ervoor dat de deeltjes de andere kant in de ring ronddraaien. Uiteindelijk kan de deeltjesversneller stuk gaan.

Samenstelling.

Voorbereiding van het spel.

Voorbereiding van de sessie.

Aantal
spelers
Aantal kaarten
per speler
Aantal te
spelen sessies
Fataal aantal
OMG-deeltjes
3654
4655
5656
6657
7657
8558

Het spelen van een OMG-deeltje.

  1. Als er een speler is die een OMG-deeltje neerlegt, dan wordt de draairichting omgedraaid (als de draairichting met de klok mee is, dan wordt de draairichting dus tegen de klok in)
  2. Worden er meer OMG-deeltjes neergelegd, dan wordt de draairichting alleen omgedraaid, als het aantal neergelegde OMG-deeltjes oneven is.
  3. OMG-deeltjes worden open midden op tafel gelegd.

Het einde van het spel.

Het spel is afgelopen als: De eindtelling wordt nu uitgevoerd.

Puntentelling aan het einde van het spel.

Voor een goede puntentelling is van belang om punten 1 tot en met 6 in de juiste volgorde uit te voeren.

1. Het maken van hadronen van quarks en gluonen.

Maak van quarks en gluonen hadronen naar eigen keuze, volgens de bouwplannen level 1 t/m 4.
Nieuw zijn de hadronen bestaande uit top- en bottom-quarks.

2. Puntentelling voor de neutrinos.

Puntentelling zoals in level 3.

3. Puntentelling voor de gewone leptonen.

Puntentelling zoals in level 3.

4. Puntentelling voor de totaaleigenschappen: Lading, Vreemdheid en Tover.

Puntentelling zoals in level 3.

5. Gooi de overgebleven quarks en bosonen weg.

Puntentelling zoals in level 3.

6. Puntentelling voor de bosonen.

Puntentelling zoals in level 3.

pagina

datum: 20-4-2022
door: Joris Brouwer